Du kan skicka icke-brådskande meddelanden i Lunna till hälsovårdaren vid din skola eller läroanstalt från och med den 9 april.
Lunna är vårt välfärdsområdes nya informationssäkra digitala servicekanal. Våra hälsovårdare svarar på meddelandena inom tre vardagar.
För att använda Lunna krävs stark autentisering med nätbankskoder eller mobilcertifikat. Som vårdnadshavare kan du uträtta ärenden åt ditt barn om du har rätt till det eller en Suomi.fi-fullmakt.
Du kan fortfarande kontakta oss även per telefon, krypterad e-post eller besöka hälsovårdarens öppenmottagning.
Om du blir sjuk eller har ett ärende till hälsostationen kan du kontakta oss via Lunnas digitala klinik. Den digitala kliniken betjänar vardagar kl. 8–16. Du kan lämna ett icke-brådskande meddelande till din hälsostation dygnet runt. Hälsostationernas telefontjänst betjänar också på samma sätt som tidigare.
I Lunna kan du även kontakta tandvården. Chatten hjälper till exempel med ärenden som gäller tidsbokning, icke-brådskande tandvårdsärenden kan skötas med ett icke-brådskande meddelande.
Ladda ner Lunna i din appbutik eller gå till webbplatsen lunna.fi.
Mer information om Lunna: https://www.luvn.fi/sv/lunna-plattformen-digitala-tjanster
Kiireettömät viestit koulusi ja oppilaitoksesi terveydenhoitajalle 9.4. alkaen Lunnassa
Voit lähettää kiireettömiä viestejä Lunnassa koulusi tai oppilaitoksesi terveydenhoitajalle 9.4. alkaen.
Lunna on hyvinvointialueemme uusi tietoturvallinen digitaalinen asiointikanava. Terveydenhoitajamme vastaavat viesteihin kolmen arkipäivän kuluessa.
Lunnan käyttö edellyttää vahvan tunnistautumisen verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Huoltajana voit asioida lapsesi puolesta, kun sinulla on siihen oikeus tai Suomi.fi-valtuutus.
Voit edelleen olla meihin yhteydessä myös puhelimella, turvasähköpostilla tai tulla käymään avovastaanotolla.
Jos sairastut tai sinulla on asiaa terveysasemalle, voit ottaa yhteyttä Lunnan digiklinikan kautta. Digiklinikka palvelee arkipäivinä klo 8-16. Kiireettömän viestin voit jättää terveysasemallesi ympäri vuorokauden. Terveysasemien puhelinpalvelu palvelee myös entiseen tapaan.
Myös hammashoitoon saat yhteyden Lunnassa. Chat auttaa esimerkiksi ajanvarausasioissa ja omaan hammashoitoon liittyviä kiireettömiä asioita voi hoitaa kiireettömän viestin kautta.
Lataa Lunna sovelluskaupasta tai käytä palvelua verkossa: lunna.fi.
Lisätietoa Lunnasta: luvn.fi/lunna
Non-urgent messages to your school nurse in Lunna starting from 9 April
You can send non-urgent messages in Lunna to your school nurse starting from 9 April.
Lunna is the new secure digital services platform in our wellbeing services county. Our nurses will reply to your messages within three weekdays.
The use of Lunna requires strong authentication with online banking codes or a mobile certificate. As a guardian, you will also be able to act on behalf of your child in Lunna if you have an authorisation, such as a Suomi.fi authorisation.
You can still contact us by phone, secure email or visit us in person during walk-in hours.
If you fall ill or need to contact the health station, you can reach out through the digital clinic in Lunna. The digital clinic is open on weekdays from 8.00 to 16.00. You can leave a message to your health station around the clock. The telephone service at your health station is available as before.
Lunna can also be used to contact the dental care services. The chat assists you with matters such as appointment booking, and non-urgent issues related to your dental care can be managed by sending non-urgent messages.
Download Lunna from your app store or use the service online at lunna.fi.
More information about Lunna at https://www.luvn.fi/en/lunna-digital-services-platform.
Julkisesti, opettajille, opiskelijoille, henkilökunnalle ja huoltajille